De Week van de Mentale Gezondheid is dit jaar van 1 t/m 7 juni 2026. In deze week wordt op allerlei plekken extra aandacht besteed aan ‘lekker in je vel zitten’. Ook wij van Opgroeien in Parkstad besteden veel aandacht aan mentale gezondheid. Met onder andere webinars, artikelen op onze website en berichten op onze social media kanalen.
De Week van de Mentale Gezondheid is een landelijke, maatschappelijke beweging met als doel om mentale gezondheid bespreekbaar en normaal te maken. De beweging richt zich op het emotionele, psychologische en sociale welzijn van mensen, en benadrukt dat mentale gezondheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid. De landelijke week wil het stigma rondom psychische problemen doorbreken, zodat mensen zich vrij voelen om over hun gevoelens en uitdagingen te praten zonder angst voor oordeel
Je vindt activiteiten in Parkstad in de agenda op onze website. Op de website van Missie Mentaal vind je (online) activiteiten door het hele land.
Kleine dingen die vaak een beetje helpen om lekkerder in je vel te zitten:
- Een wandeling in de natuur maken
- Sporten
- Muziek luisteren
- Met iemand praten die je vertrouwt
- Voldoende slapen
